Assistive Technology as a Self-Management Tool for Prompting Students with Intellectual Disabilities to Initiate and Complete Daily Tasks: A Literature Review

Mechling, L. C.: Assistive Technology as a Self-Management Tool for Prompting Students with Intellectual Disabilities to Initiate and Complete Daily Tasks: A Literature Review. I: Education and Training in Developmental Disabilities, 2007(42(3)), s. 252-269.Sprog: Engelsk

Resume: Et review over empirisk litteratur (1990-2005), som fokuserer på brugen af hjælpemidler som et værktøj til egen-forvaltning for personer med intellektuelle funktionsnedsættelser. 40 undersøgelser blev identificeret, som gav information om hjælpemidler til at støtte personer med funktionsnedsættelser i at igangsætte og færdiggøre daglige opgaver. Fire forskningsområder blev defineret og analyseret: (a) billed-prompts, (b) taktile prompts, (c) auditive prompts og (d) computerstøttede systemer. Forskningen understøtter hjælpemidler som et effektivt værktøj til at udvikle foreløbige prompts, som kan betjenes af personer med intellektuelle funktionsnedsættelser.

Yderligere oplysninger: Anvend Google Scholar til at søge efter anmeldelser, fuldtekst-udgaver, mere omfattede resumeer, relaterede artikler eller artikler hvor Assistive Technology as a Self-Management Tool for Prompting Students with Intellectual Disabilities to Initiate and Complete Daily Tasks: A Literature Review er citeret.
Søg fx på: intitle:Assistive Technology as a Self-Management Tool for Prompting Students with Intellectual Disabilities to Initiate and Complete Daily Tasks: A Literature Review

Google Scholar

Relaterede produktgrupper:
Relaterede produktgrupper:
 Hjælpemidler til nærkommunikation