English  Printervenlig
Ved brug af Hjælpemiddelbasen accepteres cookies til statistik og funktionalitet. Ok, fjern denne besked eller læs om brug af cookies og muligheder for at afvise cookies.

Du er her: Forside | Klassifikation | Hjælpemidler til håndtering af kommunikation og information

Hjælpemidler til håndtering af kommunikation og information

Hjælpemidler, der understøtter eller erstatter en persons evne til at modtage, sende, frembringe og bearbejde forskellige former for information, herunder kommunikation med sprog, tegn og symboler, modtagelse og produktion af meddelelser, deltagelse i samtaler og brugen af kommunikationsudstyr. Herunder hører fx hjælpemidler til at se, høre, læse, skrive, telefonere, varsle og alarmere, samt informationsteknologi. Hjælpemidler til administrative kontoropgaver, lagring og håndtering af information på arbejdspladsen, se 28 21.

Klik på en produktgruppe for at se en underinddeling eller klik på tallet til højre for at se samtlige produktserier tilhørende produktgruppen.
KodeProduktgruppe Vis forklaringerAntal
22 03Synshjælpemidler553
22 06Hørehjælpemidler454
22 09Hjælpemidler til stemmedannelse12
22 12Skrive- og tegnehjælpemidler84
22 15Regnehjælpemidler6
22 18Hjælpemidler, som overfører lyd og billeder80
22 21Hjælpemidler til nærkommunikation68
22 24Hjælpemidler til fjernkommunikation167
22 27Hjælpemidler til signalering, identificering, varsling, overvågning, tidsangivelse, planlægning og erindring644
22 30Læsehjælpemidler101
22 36Inputenheder til computere148
22 39Outputenheder22
Relateret information